Σχέδιο Σχολείου  Εκτακτης Ανάγκης Λόγω Σεισμού 2008 - 2009

 

   12/θέσιο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ                                                                          

4ο Ιλίου                                                                       ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ:  2008 2009

                                                                                       Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2009

 

-ΣΧΕΔΙΟ  ΕΚΤΑΚΤΗΣ  ΑΝΑΓΚΗΣ  ΛΟΓΩ  ΣΕΙΣΜΟΥ-

 

Α’ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΠΡΙΝ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΣΕΙΣΜΟ

1.    Συντονιστής ο Δ/ντής του Σχολείου και σε περίπτωση απουσίας του τον αναπληρώνει ο  αναπληρωτής Διευθυντής.

Σε περίπτωση σεισμού ο συντονιστής :          

·         χτυπάει το κουδούνι δύο φορές

·         ή σφυρίζει δύο φορές με σφυρίχτρα που είναι αναρτημένη σε εμφανές σημείο στο γραφείο, δίπλα στην είσοδο, που είναι το σύνθημα για την εφαρμογή του σχεδίου ετοιμότητας αντιμετώπισης σεισμού

·         οι μαθητές στις τάξεις μπαίνουν κάτω από τα θρανία και βγαίνουν με το επόμενο χτύπημα του κουδουνιού ή σφυρίγματος που σημαίνει λήξη σεισμού.   Ετοιμάζονται με την επίβλεψη του δ/λου της τάξης για την έξοδο από το διδ/ριο με τη σειρά που αναφέρεται παρακάτω(παρ.) 4.

2.    Οργάνωση κινητού φαρμακείου με τα απαραίτητα είδη έκτακτης ανάγκης

3.    Κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών

(Ως μέσα για την επίτευξη αυτού του σκοπού προτείνονται και γίνονται αποδεκτά τα παρακάτω, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και άλλα προσφορότερα :

[ομιλίες – προβολή διαφανειών – βιντεοκασέτες – διανομή έγγραφων οδηγιών – ανάρτηση πινάκων σχεδιαγραμμάτων και έντυπου υλικού – ασκήσεις ετοιμότητας.]

4.    Καθορισμός σειράς εκκένωσης διδ/ρίου

Αν οι μαθητές είναι μέσα στο διδ/ρίο αυτό θα εκκενωθεί με την παρακάτω σειρά :

 

 

Α΄ ΟΡΟΦΟΣ

·         Παράλληλη εκκένωση των τάξεων από τις δύο πτέρυγες :

·         Γ1,  Β1,  Β2 , ΣΤ2,  ΣΤ1

·         Δ1,  Δ2,  Ε1 , Ε2

 

·         ΙΣΟΓΕΙΟ

·          Ταυτόχρονα όλα τα τμήματα:

·         Α,  Γ2

1.    Χώρος συνάντησης ορίζεται το προαύλιο προς την πλευρά της οδού Ανδρέα Παπανδρέου του σχολείου στην καθορισμένη τους αριθμημένη θέση.

 

Β’  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΤΗΝ  ΩΡΑ  ΤΟΥ  ΣΕΙΣΜΟΥ

·         Αν οι μαθητές είναι έξω από το διδ/ριο, θα παραμείνουν ακίνητοι, θα απομακρυνθούν από τους τοίχους ή τα άλλα ψηλά αντικείμενα και θα καθίσουν κάτω περιμένοντας τις οδηγίες των δ/λων στο χώρο που γνωρίζουν

·         Αν οι μαθητές είναι μέσα στο διδ/ριο την ώρα της διδ/λίας θα καλυφθούν κάτω από τα θρανία, αποφεύγοντας παράθυρα, ντουλάπες ή άλλα αντικείμενα, που με την πιθανή πτώση τους μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς και πάλι θα περιμένουν τις οδηγίες του δ/λου

·         Αν οι μαθητές είναι μέσα στο διδ/ριο και είναι ώρα διαλείμματος σε άσχημες καιρικές συνθήκες θα προσπαθήσουν να μπουν κάτω από δοκάρια στις πόρτες, όσοι είναι μέσα στις τάξεις να μπουν κάτω από τα θρανία και να αποφύγουν τα τζάμια

·         Με κάθε τρόπο να αποφευχθεί η εκδήλωση πανικού, η άσκοπη μετακίνηση και ο συνωστισμός. Τις οδηγίες και τις ενέργειές μας να χαρακτηρίζουν η σαφήνεια, η ηρεμία και αποφασιστικότητα

·         Σε προσπελάσιμο χώρο του σχολείου μια γωνιά θα περιλαμβάνει :

·         Φάκελο με καταστάσεις των μαθητών των τάξεων – τμημάτων που θα χρησιμεύσει για την καταμέτρηση των μαθητών και την γραφή όσων παραδίδονται στους γονείς, ή και στενούς συγγενείς των μαθητών.

·         Φακός με μπαταρίες

·         Φορητό ραδιόφωνο

·         Κινητό φαρμακείο

·         Σφυρίχτρα

·         Τα τηλέφωνα άμεσης ανάγκης και

·         Σχέδιο αντιμετώπισης Σεισμού

 

  

Γ’  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΜΕΤΑ  ΤΟ  ΣΕΙΣΜΟ

1.    Σε κάθε περίπτωση οι μαθητές θα οδηγηθούν στο χώρο συνάντησης

2.    Ο δάσκαλος της τάξης θα εγκαταλείψει τελευταίος την αίθουσα διδ/λιας και θα φροντίσει να απομονώσει πιθανή εστία πυρκαγιάς

3. Πρώτες Βοήθειες

                   Α. ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ  ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ.

  ΙΣΟΓΕΙΟ:       1. Φαρμακείο  στον  προθάλαμο του Γραφείου του Δ/ντή.

                        2. Φαρμακείο στην αίθουσα του τμήματος Α.

 Α’ ΟΡΟΦΟΣ:     1. Φαρμακείο στην  αίθουσα του  τμήματος  Γ1.

                        2. Φαρμακείο στην αίθουσα του τμήματος Δ2.

 

Β. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ  ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ

 ΙΣΟΓΕΙΟ:        1. Υπεύθυνος  του  φαρμακείου  πρώτων  βοηθειών του

                       προθάλαμου  του  Γραφείου  Δ/ντή  είναι  η  εκπ/κός

                                Φυσικής Αγωγής  …………………………………………………….

                        2. Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  στην  αίθουσα  του   τμήματος

                       Α  είναι  η  δασκάλα  ……………………………………………………..

 

Α’ ΟΡΟΦΟΣ:     1. Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  στην  αίθουσα  του  τμήματος Γ1

                       είναι η δασκάλα  …………………………………………………….

                        2. Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  στην  αίθουσα  του  τμήματος Δ2

                        είναι  η  δασκάλα  …………………………………………….

 

4.    Υπεύθυνος Διάσωσης όσων κινδυνεύουν  Ο έλεγχος για την ύπαρξη τραυματιών και η μεταφορά όσων από αυτούς κινδυνεύουν άμεσα θα γίνει από τον κ. Βασιλόπουλο Κων/νο στο χώρο συνάντησης με την  βοήθεια της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής.

5.    Υπεύθυνοι Πυρόσβεσης  Μετά την εκκένωση του διδ/ριου ………………………. και ………………………….. θα ελέγξουν την απομόνωση των δικτύων ύδρευσης, φωτισμού και κεντρικής θέρμανσης στα σημεία των γενικών πινάκων της παροχής τους. Εάν υπάρξει πυρκαγιά χρησιμοποιούν τους πυροσβεστήρες. Ο Δ/ντης ειδοποιεί την πυροσβεστική και τα παιδιά οδηγούνται στην παιδική χαρά στη θέση « Αμυγδαλιές», στη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου.

 

6.    Σε περίπτωση πλημμυρών όλοι οι μαθητές θα ανέβουν στον               α’  όροφο.

7.    Υπεύθυνος για την απαγόρευση προσέγγισης  των αιθουσών και των επικίνδυνων σημείων από τους μαθητές ορίζεται η δασκάλα                 …………………………..Αικατερίνη

8.    Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών  Ο Δ/ντης θα ειδοποιήσει, το 166 αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ή θα συνοδεύσει τον ή τους τραυματίες στο νοσοκομείο.

9.    Υπεύθυνος για την παροχή μέριμνας και φροντίδας των μαθητών

   Όσο οι μαθητές θα βρίσκονται μετά την έξοδο τους στο χώρο συνάντησης θα γίνεται προσπάθεια αποφυγής του πανικού και διατήρηση της ψυχραιμίας των παιδιών από τις εκπαιδευτικούς ……………………….. και ………………………. εφ’  όσον βρίσκονται στο χώρο αυτό. Οι ίδιες δασκάλες παραδίδουν τους μαθητές με ονομαστική καταγραφή χρησιμοποιώντας τις καταστάσεις οι οποίες θα υπάρχουν για αυτό το σκοπό.

10.  Η παράδοση των μαθητών στους γονείς  θα γίνεται μόνο στο χώρο συνάντησης.

11.  Το διδακτικό προσωπικό αποχωρεί μόνο μετά την παράδοση και του τελευταίου μαθητή

12.  Το Αρχείο του Σχολείου θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθεί και να προστατευτεί από την καταστροφή από το Δ/ντή του Σχολείου και σε περίπτωση απουσίας ή για ενίσχυση από τις δασκάλες ……………………..Θεοδώρα και ……………………. Δέσποινα μετά την λήξη και την τακτοποίηση των μαθητών στο χώρο συνάντησης.

13.  Η μετακίνηση των μικρών μαθητών, εφόσον δεν εμφανίσθηκαν οι οικείοι τους για την παραλαβή τους, θα γίνει με ευθύνη του δασκάλου της κάθε τάξης.

14.  Δεν θα φύγει κανείς εκπαιδευτικός αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταίο εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του σχολείου.

15.  Ο Διευθυντής θα ειδοποιήσει τις Προϊστάμενες Αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.

16.  Αντίγραφο του παρόντος σχεδίου ετοιμότητας να αναρτηθεί σε εμφανές σημείο κάθε αίθουσας διδασκαλίας και στο γραφείο διδασκόντων.

17.  Την γενική επίβλεψη της υλοποίησης του Σχεδίου Ετοιμότητας έχει ο εκάστοτε Διευθυντής του Σχολείου συνεπικουρούμενος από όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα από εκείνους που έχουν αναλάβει εξειδικευμένα καθήκοντα.

18.  Εξυπακούεται ότι αν κάποιος συνάδελφος μετατεθεί ή βρίσκεται σε οποιαδήποτε μορφή άδειας, ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει αυτοδίκαια τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα που ρητά αναφέρονται παραπάνω.

 

 Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης!

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

100

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ

199

ΕΚΑΒ

166

 

 

 

                                            Ο Διευθυντής  του  Σχολείου

                                                                                       

                                              Γιουβρέκας Άγγελος