4ο Δημοτικό Σχολείο ΙΛΙΟΥ Φροντίδα

4ο Δημοτικό Σχολείο ΙΛΙΟΥ

 

Διεύθυνση: Πολυτέκνων 20  Ίλιον

 Τηλέφωνο: 210-2612083 -  Fax: 210-2691536

 email: 4dimiliou@sch.gr

 

Φροντίδα

 

Πρέπει να κρατάτε το άρρωστο παιδί στο κρεβάτι;

       Αν  δεν σας πει ο γιατρός ότι το παιδί πρέπει να μείνει στο κρεβάτι, μπορείτε να αφήσετε το ίδιο να αποφασίσει αν νιώθει αρκετά καλά για να σηκωθεί.

 

       Είναι ακριβώς το παιδί που δε νιώθει ούτε πολύ άρρωστο  ούτε τελείως καλά, που θα χρειαστεί  περισσότερο τη συντροφιά σας.  Σ' αυτή την περίπτωση είναι φρόνιμο να του στρώσετε ένα κρεβάτι ή έναν καναπέ κοντά στο χώρο που εργάζεστε, όπου υπάρχει τηλεόραση και όπου βρίσκονται τις περισσότερες ώρες  τα μέλη της οικογένειας.

 

       Τα παιδιά μαθαίνουν πολλά πράγματα με το παιχνίδι και, αν το παιδί σας νιώθει αρκετά καλά, μπορείτε να κερδίσετε ως ένα  βαθμό αυτά που θα χάσει από το σχολείο, εξασφαλίζοντας του κίνητρα και διασκέδαση με το να παίζετε εκπαιδευτικά  παιχνίδια  μαζί του.

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

 

Πως θα ταΐσετε ένα άρρωστο  παιδί

 

        Αν ο γιατρός δεν έχει συστήσει κάποια ειδική δίαιτα, αφήστε το παιδί να διαλέξει μόνο του τι θα φάει  αντί να του επιβάλετε  αυτό που εσείς  θεωρείτε  κατάλληλο.

 

       Σερβίρετέ του  λιγότερο  φαγητό  από  όσο συνήθως  και μην  ανησυχείτε αν το παιδί  δεν τρώει  πολύ.  Ένα παιδί  που  βρίσκεται στο κρεβάτι  έχει λιγότερες  ενεργειακές ανάγκες από όσο συνήθως.

 

       Σε περιπτώσεις πυρετού,  εμετού ή διάρροιας  είναι  σημαντικό να του δώσετε να πιει άφθονα υγρά.   Αν προτιμά μια  λεμονάδα με ανθρακικό ή κάποιο αναψυκτικό με κόκα, αυτό δεν πειράζει.   Σημασία  δεν έχει τι πίνει  αλλά  πόσο  θα  πιει.

 

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

 

Πώς  θα δώσετε  φάρμακα  στο  παιδί

 

           Είναι  σημαντικό  να  παίρνει το  παιδί  τα  φάρμακα  σύμφωνα  με τις οδηγίες που έχει  δώσει ο  γιατρός.  Επειδή  τα  μικρά  παιδιά  δεν μπορούν να καταπίνουν  εύκολα  χάπια,  τα  φάρμακά τους  χορηγούνται  συνήθως  σε  υγρή  μορφή.  Για να  μην  λερώσετε,  είναι  προτιμότερο  αφού  μετρήσετε  το  φάρμακο  στο  δοσομετρικό  κουταλάκι, να το  μεταφέρετε  μετά  σ' ένα  κάπως  μεγαλύτερο  κουτάλι  με  το  οποίο  θα το δώσετε   στο  παιδί  να το  καταπιεί.

 

           Μπορεί  να  συναντήσετε  δυσκολίες  στο  να πείσετε  ένα  παιδί  να  πάρει  κάποιο φάρμακο  που  έχει  άσχημη  γεύση  -σ' αυτήν την περίπτωση  πρέπει να καθίσετε  το παιδί  στα  γόνατά  σας, να του  δώσετε  να  κρατά  στο  χέρι  ένα  ποτό  με  ευχάριστη γεύση,  ώστε να  είναι  έτοιμο  να το καταπιεί  μετά  από  το  φάρμακο  και (επειδή  οι περισσότεροι  γευστικοί  κάλυκες  βρίσκονται  στο  μπροστινό  μέρος  της  γλώσσας) να βάλετε  τα  φάρμακο  όσο  το  δυνατό  πιο  πίσω  μέσα  στο  στόμα  του  παιδιού.

 

           Δείξτε  με  τον  τρόπο  σας  στο  παιδί  ότι  θεωρείτε  ως  δεδομένο   ότι  θα  πάρει το  φάρμακό  του  -αν  νιώσει  ότι  περιμένετε  ότι  θα  αντιμετωπίσετε  την  άρνησή  του, τότε  θα  αρνηθεί  να  το  πάρει.  Μερικές  φορές,  μπορείτε  να δελεάσετε  το  παιδί  με ένα  γλυκό  ή  ένα  μπισκότο  που  του  αρέσει,  δείχνοντάς  του  το  και  λέγοντάς  του ότι  θα  του  το  δώσετε  μόλις  πιει  το  φάρμακό  του.

 

          Αν  το  παιδί  αρνηθεί  να  πάρει  το  φάρμακό  του,  προσπαθήστε  να του το ανακατέψετε  με  ένα  κουταλάκι  μαρμελάδα, σοκολάτα  ή  κάτι άλλο  που του  αρέσει.   Μη ρίχνετε  το  φάρμακο  σε  ποτήρι  με  ποτό,  επειδή  μπορεί  να  κατακαθίσει  στον  πάτο του  ποτηριού  ή  να  συγκρατηθεί  στα  τοιχώματά του  κι  έτσι  να μην  πάρει  το  παιδί ολόκληρη  τη  δόση.

 

         Αν  πάλι  δεν  τα  καταφέρετε, ρωτήστε  το  γιατρό  αν  μπορεί  να δοθεί  το  φάρμακο  σε  χάπι  ή  κάψουλα.  Ένα  παιδί  ηλικίας  τριών  ετών  ή  μεγαλύτερο  μπορεί  να είναι  σε  θέση  να  καταπιεί  ένα  ολόκληρο  χάπι  ή  κάψουλα  με  λίγο  νερό  ή  άλλο ποτό  (η κάψουλα  πρέπει  να βρέχεται  από  πριν  για  να  γλιστρά  πιο  εύκολα).

 

Αν  το  παιδί δεν  μπορεί  να  το  καταφέρει  αυτό,  μπορείτε  να του  δώσετε  να  πιει  το χάπι  αφού  το  θρυμματίσετε  και  το  ανακατέψετε  με  ένα  κουταλάκι  μαρμελάδα  ή κάτι  άλλο  που  αρέσει  στο  παιδί  (αυτό  δεν  πρέπει  να  γίνεται  όταν  πρόκειται  για κάψουλα).   Με   λίγη  τύχη,  η κουταλιά  θα  πάει  κάτω  χωρίς  να  νιώσει  το  παιδί  τη γεύση  του  φαρμάκου.

 

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

 

Αντιμετώπιση του εμετού  σ' ένα  παιδί

 

        Τα  παιδιά κάνουν  εύκολα εμετό και συχνά  χωρίς  προειδοποίηση,  όταν αρχίζει μια νόσος.   Ωστόσο,  ο ξαφνικός  εμετός δε σημαίνει  αναγκαστικά την  έναρξη  κάποιας νόσου  -ένα παιδί μπορεί να κάνει  εμετό κάτω από μια ψυχολογική  επίδραση ή και χωρίς εμφανή λόγο.

 

        Κρατήστε το κεφάλι του  με το ένα σας χέρι στο μέτωπό του  ή  βάλτε το χέρι σας στην κοιλιά  του  πιέζοντας ελαφρά το στομάχι του  ενώ κάνει εμετό.

 

        Κατόπιν, δώστε στο  παιδί ένα ποτήρι νερό να ξεπλύνει το στόμα του και να πλύνει το πρόσωπό του.   Δώστε του να πιεί άφθονα υγρά για να προλάβετε την αφυδάτωση.

 

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

 

Αντιμετώπιση του πυρετού

        Ο πυρετός δεν είναι επικίνδυνος εκτός αν ξεπερνά τους  40ο C.  Μόνο σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις ο πυρετός μπορεί να βλάψει  -π.χ.  σε μερικά ευπαθή παιδιά ο υψηλός πυρετός μπορεί να προκαλέσει σπασμούς.

 

        Αν ο πυρετός είναι κάτω από 39ο C, το μόνο που χρειάζεται είναι να δώσετε στο παιδί άφθονα υγρά και να το έχετε ελαφρά ντυμένο  ή σκεπασμένο.

 

       Όταν ο πυρετός είναι γύρω στους 38ο C  και το παιδί νιώθει άσχημα, μπορείτε να του δώσετε αντιπυρετικό σύμφωνα με τις οδηγίες του παιδίατρου. 

 

       Όταν είναι η ώρα για την επόμενη δόση αντιπυρετικού, θερμομετρήστε το πάλι, αν ο πυρετός έχει αρχίσει να πέφτει μην του δώσετε το αντιπυρετικό φάρμακο.   Αν το παιδί κοιμάται, μην το ξυπνάτε, ο ύπνος θα του κάνει καλό όσο και το αντιπυρετικό, αλλά θα παρακολουθάτε πάντα την θερμοκρασία του.

 

        Αν η θερμοκρασία του παιδιού συνεχίζει να ανεβαίνει παρά το αντιπυρετικό και φθάσει στους 39ο C ή πιο ψηλά, καλέστε το γιατρό και στο μεταξύ περιποιηθείτε το παιδί σφουγγίζοντας το πρόσωπο, το λαιμό, τα χέρια και τα πόδια του με ζεστό νερό που θα αφήσετε να στεγνώσει μόνο του - η εξάτμιση του νερού δροσίζει το δέρμα, ή βάζοντάς το στη μπανιέρα του σε χλιαρό νερό για τουλάχιστον 20 λεπτά.

 

        Αν το παιδί σας έχει παρουσιάσει σπασμούς από πυρετό στο παρελθόν, δώστε αυτήν την πληροφορία στο γιατρό σας.  Ο γιατρός θα σας  συμβουλεύσει πιθανότατα να προσπαθήσετε να ελαττώσετε τη θερμοκρασία του παιδιού με αντιπυρετικό μόλις αρχίσει να ανεβαίνει ο πυρετός και σφουγγίζοντας το με ζεστό νερό μόλις αρχίσει να νιώθει ζέστη.

 

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

 

Πώς  θα κρατήσετε  το  παιδί  απασχολημένο

 

           Ενώ οι μεγάλοι όταν αρρωσταίνουν προτιμούν συνήθως να τους αφήνουν μόνους, τα άρρωστα παιδιά, αν δεν είναι πολύ  σοβαρά, θέλουν  συνήθως  συντροφιά  και  διασκέδαση.  Όσο  μικρότερο  είναι  τόσο  μεγαλύτερες  απαιτήσεις  έχει  απ' το  διαθέσιμο χρόνο σας,  επειδή  θα  είναι  πιο  πολύ  εξαρτημένο από  σας  ακόμα  και στο παιχνίδι ή τη  διασκέδασή του.

 

           Γενικά, σ' ένα  άρρωστο  παιδί  δεν  αρέσει  ούτε  η συγκέντρωση  σε  ένα  μόνο πράγμα  για μεγάλο  χρονικό  διάστημα,  ούτε  η απασχόληση  με κάτι  που  απαιτεί  πολλή σκέψη.   Συνήθως  του  αρέσει να παίζει  με παλιά  παιχνίδια  που του είναι  οικεία  και όχι  να ασχολείται  με ένα  νέο  παιχνίδι που θα πρέπει να μάθει να το παίζει.

 

           Όλα τα  παιδιά  παρουσιάζουν  κάποια  τάση "υποστροφής"  από  πλευράς νοητικής αναπτύξεως  όταν είναι άρρωστα  και  γι' αυτό  πρέπει  να τους  δίνονται  παιχνίδια κατάλληλα για κάπως  μικρότερα  παιδιά.  Ένα  παιδί  που  πρέπει  να μείνει στο κρεβάτι χρειάζεται  κάποια  επίπεδη  επιφάνεια - ένα τραπέζι  για κρεβάτι  ή  ένα μεγάλο  δίσκογια  να  βάζουν  πάνω  τα  παιχνίδια  τους  και  για  να  ακουμπούν  όταν  σχεδιάζουν.

 

          Οι  δραστηριότητες  που  προτείνονται  εδώ  για  ένα  άρρωστο παιδί  είναι  κατάλληλες  για να  απορροφήσουν  την  προσοχή του χωρίς  να  απαιτούν  μεγάλη  νοητική προσπάθεια  και  μπορούν  να  εκτελεστούν  τόσο  όταν  το  παιδί  βρίσκεται  στο κρεβάτι, όσο  και όταν  μπορεί  να σηκωθεί  απ' αυτό.

 

          1. Κόλλημα  εικόνων  σε  τετράδιο ιχνογραφήσεως.  Αντί να αγοράσετε  ένα  τετράδιο  ιχνογραφίας, μπορείτε  να  κατασκευάσετε  μόνοι σας  ένα  από  χοντρό  χαρτί.

Δώστε  στο  παιδί το  τετράδιο,  μια  στοίβα  από  παλιά  περιοδικά,  ένα  ψαλίδι  με στρογγυλές  μύτες  και  ένα  στικ  στερεής  κόλλας.

 

          2. Κατασκευή  εικόνων  από  μάλλινο  ύφασμα.  Κολλήστε ένα  τετράγωνο  κομμάτι   μάλλινου  υφάσματος  20  εκατοστών  του  μέτρου  σε  ένα  σκληρό  χαρτόνι.

Από  διαφορετικού  χρώματος  κομμάτια  υφάσματος  κόψτε  σχήματα  ανθρώπων, ζώων, σπιτιών,  δένδρων  και  άλλων  αντικειμένων - ή σχηματίστε το περίγραμμά τους  πάνω στη  βάση  που είναι κολλημένο  το  ύφασμα  και  αφήστε  το  παιδί  να το  κόψει. Το  παιδί  μπορεί  να σχηματίσει  εικόνες  με τα  διάφορα  αυτά  αντικείμενα  και  ίσως και  επινοήσει  και  κάποιες  ιστορίες  χρησιμοποιώντας  τα.

 

         3. Κατασκευές  από  χαρτόνι.  Δώστε  στο  παιδί  παλιά  χαρτόνια, ένα ψαλίδι με στρογγυλές  μύτες  και  ένα  στικ  στερεής  κόλλας.

 

         4. Κατασκευές  από  ζύμη.   Ανακατέψτε  σε  ίσα  μέρη  αλεύρι  και  αλάτι  με αρκετό  νερό  ώστε  να γίνει μια σκληρή ζύμη.  Δώστε  στο  παιδί  το  ξύλο με το οποίο ανοίγετε το ζυμάρι σε  φύλλο  και τις  φόρμες  με τις  οποίες  το  κόβετε  για  να  φτιάξετε γλυκά  και,  αν  το  παιδί  βρίσκεται  στο  κρεβάτι,  βάλτε  ένα  πλαστικό  κάλυμμα  πάνω απ' τα  σκεπάσματα  του  κρεβατιού.       

 

"Μεγάλος Ιατρικός Οδηγός",  Τόμος ΙΙΙ,  Εκδόσεις Γιαλλέλη

 

 

Επιστροφή στην αρχική σελίδα ...

 

 

Φιλοξενία ιστοσελίδας από το sch.gr

 

Πνευματικά Δικαιώματα ® - 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου - 2003-2010