Παιχνίδια που αγαπάμε - 2013

Παιχνίδια που αγαπάμε

Επιστροφή στην αρχική σελίδα

ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΜΑΖΙ;

Παιχνίδια που αγαπάμε

Τάξη: Ε1

Σχ. Έτος: 2012-2013

Υπεύθυνη δασκάλα: Παπαγεωργίου Δέσποινα

 

1ο παιχνίδι - Αγαλματάκια ακούνητα
Παιχνίδι

    Το παίζουμε  στον ελεύθερο μας χρόνο, μαζί με τους φίλους μας ή με τις αδερφές μας. Οι κανόνες του είναι οι εξής:

•Παίζεται με πάνω από τρία παιδιά.

•Παίζεται από παιδιά ηλικίας 4+ ετών και άνω.

•Διαλέγουμε έναν παίκτη που θα γυρίσει από την αντίθετη πλευρά των άλλων παιδιών και θα πει <<Αγαλματάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;>>.

•Τότε τα παιδιά θα πρέπει να απαντήσουν ή μέρα ή νύχτα.

•Αν απαντήσουν μέρα τότε θα πρέπει να μην κουνηθούν, γιατί αν κουνηθούν και το παιδί γυρίσει την πλάτη του και τους δει να κουνιούνται θα χάσουν. Αυτός  που θα κουνηθεί πρώτος θα είναι αυτός που θα αντικαταστήσει αυτόν που λέει  <<Αγαλματάκια ακούνητα ,μέρα ή νύχτα;>>.

•Όμως αν απαντήσουν νύχτα θα πρέπει να κουνιούνται μέχρι αυτός να πει stop. Αν όμως σταματήσουν να κουνιούνται πριν πει το παιδί stop θα χάσουν.

•Το παιδί που θα χάσει πρώτο, γίνεται αυτός ο αρχηγός και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο.

       Από τις  μαθήτριες :    Νεφέλη Αδαμοπούλου  και Όλγα Γκίκα

2ο παιχνίδι - Η φυλακή
Παιχνίδι

  

Παίζω  πολλά  παιχνίδια  και  μέσα  στο  σπίτι  και  έξω  από  το  σπίτι.  Προτιμώ όμως  να  παίζω  παιχνίδια  έξω  από  το  σπίτι,  με  τους  φίλους  μου.  Το αγαπημένο μου  παιχνίδι  το  έχουμε  βγάλει  από  το  μυαλό μας και ονομάζεται <<Η φυλακή>>. 

    Αυτό  το  παιχνίδι,  η  φυλακή,  παίζεται  σε  ομάδες,  από  4  παιδιά  και  πάνω. Χωριζόμαστε  σε  2  ομάδες  και  βρίσκουμε  ένα  μέρος  για  να  το  κάνουμε  για στρατόπεδο.  Η  κάθε  ομάδα  πρέπει  να  βρει  ένα  σύνθημα  για  να  συνεννοούνται.

Μόλις αρχίσει το παιχνίδι η κάθε ομάδα πρέπει να πιάσει όλους τους αντιπάλους της και να τους βάλει στο μέρος  που βρήκε για στρατόπεδο. Εάν η μία ομάδα πιάσει τον έναν  αντίπαλο,  ο  δεύτερος  αντίπαλος  προσπαθεί  να  βρει  το  στρατόπεδο  των αντιπάλων  του  και  να  των  ελευθερώσει.  Η  ομάδα  που  νικάει  είναι  αυτή  που θα πιάσει όλους τους αντιπάλους της.

    Αυτό  το  παιχνίδι  μου  αρέσει  πάρα  πολύ  και  θα  το  παίζω  συνέχεια  με  τους φίλους  μου.

                                            Από τον μαθητή της Ε1: Παναγιώτη   Βλάχο

 

3ο παιχνίδι - Καλημέρα βασιλιά
Παιχνίδι

Το παιχνίδι που διαβάσαμε ήταν φανταστικό και μας άρεσε πολύ .Το παιχνίδι  αυτό ονομάζεται <<Καλημέρα βασιλιά>>. Το παιχνίδι αυτό παίζεται  με όσα παιδιά θέλουμε. Ένα παιδί  είναι  βασιλιάς  και τα υπόλοιπα στέκονται μπροστά του  σε μια  ευθεία  γραμμή. Το κάθε παιδί  παρουσιάζει με παντομίμα  τη δουλειά που δήθεν κάνει .Ο βασιλιάς  πρέπει να βρει  όλες  τις  δουλειές. Αν τις βρει όλες τις δουλειές, πετάγεται ξαφνικά και αρχίζει να κυνηγάει τα παιδιά. Όποιο παιδί πιάσει γίνεται  αυτός  ο νέος βασιλιάς  και το παιχνίδι συνεχίζεται. Αν  όμως  ο βασιλιάς δε βρει όλες τις  δουλειές  τότε τα παιδιά τον ρωτάνε «Να το πάρει το ποτάμι;» Αν  ο βασιλιάς δεχτεί  τα παιδιά φανερώνουν τη δουλειά που κάνανε και έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται  με τον ίδιο βασιλιά.

    Από τους μαθητές:  Γεωργία Σιγέρη,  Ορφέα Καντά

4ο παιχνίδι - Κολοκυθιά
Παιχνίδι

 

Τα παιδιά κάθονται σε ένα  ημικύκλιο οκλαδόν και ορίζουν τη μάνα που θα κατευθύνει το παιχνίδι. Η μάνα  δίνει αριθμούς από το 1,2,3 κτλ… , ανάλογα πόσα παιδιά παίζουν. Αυτούς τους αριθμούς πρέπει όλοι να τους θυμούνται με προσοχή. Το παιχνίδι αρχίζει με τη μάνα που λέει:

  <<Έχω μια  κολοκυθιά που κάνει 3 κολοκύθια>>

     Το παιδί που έχει τον αριθμό 3 πρέπει  να απαντήσει αμέσως :

      <<Γιατί να κάνει τρία ? >>

  Και η μάνα του απαντά :

<<Μα πόσα να κάνει ? >>

Το παιδί που έχει τον αριθμό 3, λέει :

<<Να κάνει 6 >>.

Το παιδί που έχει τον αριθμό 5 πρέπει να απαντήσει αμέσως << γιατί να κάνει 6, να κάνει, να κάνει …..κ.τ.λ  >>.

 Ο αφηρημένος δε θα  απαντήσει αμέσως ή θα  απαντήσει ίσως σε κάποιο άλλο αριθμό. Τότε θα υποχρεωθεί να μιμηθεί ένα ζώο στη φωνή  και στο περπάτημα .

  Από τη μαθήτρια:  Σταυρούλα Μπακιρτζόγλου

 

5ο παιχνίδι - Το «κορόιδο»
Παιχνίδι

Το αγαπημένο μου  παιχνίδι είναι το «κορόιδο». Αυτό είναι ένα παιχνίδι  που παίζω με την παρέα της  γειτονιάς  μου.  Είναι ένα παιχνίδι εύκολο.  Δεν έχει πολλούς παίκτες, ούτε και πολλά εργαλεία. Να και οι κανόνες:

1.  Παίρνουμε  μία μπάλα,  ορίζουμε  μια περιοχή στην οποία θα στεκόμαστε και  ένα  όριο  το  οποίο δεν μπορεί να διαπεράσει  η μπάλα.

2.  Μέσα στην περιοχή μας, φτιάχνουμε  μία ευθεία γραμμή  και στη μέση βάζουμε τον πιο κοντό σε ύψος. Βέβαια μπορεί και ένας  ψηλός να μπει στη μέση, αρκεί να μην μπορεί να πιάσει τη μπάλα.

3.  Αρχίζουμε  να πετάμε τη μπάλα ψηλά, για να μην την πιάσει  «το κορόιδο», δηλαδή ο μεσαίος παίκτης.

4.  Αν πιάσει όμως τη μπάλα, αλλάζει  και δίνει τη θέση του σε έναν από τους  εξωτερικούς  συμπαίκτες του και κερδίζει αυτό τον γύρο. Οι «εξωτερικοί»  είναι οι δύο από τους τρείς παίκτες  που στέκονται αριστερά και δεξιά από  το «κορόιδο»!

5.  Το παιχνίδι συνεχίζεται  μέχρι όλοι να κάνουν το ‘’κορόιδο’’ και τότε ξανά  αρχίζουμε από την αρχή!!!!

                Ελπίζω να σας αρέσει αυτό το παιχνίδι, πάντως εγώ πιστεύω πώς είναι πολύ διασκεδαστικό!!!!

  Από τη μαθήτρια:   Μαριάνθη    Ζούλα


6ο παιχνίδι - Το κρυφτό 1ο
Παιχνίδι

Το αγαπημένο μου παιχνίδι είναι το <<κρυφτό>> .Οι κανόνες του είναι οι εξής :

1. Με τα λαχνίσματα, θα βρουν ένα άτομο το οποίο θα τα φυλάει ,αν δεν συμφωνήσουν όλα τα παιδιά.

2. Πρέπει όλοι να συμφωνήσουν, ποιο θα είναι το όριο που θα μπορούν τα παιδιά να κρυφτούν.

3. Αν το παιδί που φυλάει βρει όλα τα παιδιά ,τότε ο τελευταίος θα τα φυλάει.

4. Αν όμως δεν τους βρει όλους, τότε το τελευταίο παιδί  πρέπει να πει: <<φτου ξελευθερία>> στο  μέρος  που το παιδί φυλούσε. Έτσι θα  ξαναφυλάει το ίδιο παιδί .

    Σας προτείνω αυτό το παιχνίδι γιατί αρέσει σε εμένα και σε άλλους.

Από το μαθητή: Γιώργο Δημόπουλο


7ο παιχνίδι - Το κρυφτό 2ο
Παιχνίδι

Μου αρέσουν πολλά παιχνίδια, που τα παίζω είτε με τους φίλους μου είτε μόνη μου.

Το παιχνίδι που μου αρέσει πιο πολύ είναι το κρυφτό

Το παιχνίδι αυτό παίζεται με όσα παιδιά θέλουμε.

Οι κανόνες αυτού του παιχνιδιού είναι:

α) ορίζουμε κάποιο συγκεκριμένο μέρος το οποίο θα κρυβόμαστε.

β)  βγάζουμε με λαχνίσματα το παιδί που θα φυλάει.

γ) αν το παιδί που φυλάει βρει τα υπόλοιπα παιδιά, το παιδί που έχει βρει πρώτο

θα φυλάει και το παιχνίδι συνεχίζεται με το ίδιο τρόπο.

Αυτό το παιχνίδι μου αρέσει, γιατί το παίζω με τους φίλους μου και είναι ομαδικό.

                                             Από τη μαθήτρια: Μαριλένα Νάκο

8ο παιχνίδι - Κυνηγητό στις γραμμές
Παιχνίδι

Κυνηγητό στις  γραμμές

    Το παίζω στο σχολείο μου μαζί με τους φίλους μου. Παίζεται από δύο άτομα και άνω. Παίζεται από παιδιά ηλικίας 5+ άνω. Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι:

• Διαλέγουμε ένα μέρος του γηπέδου για καταφύγιο.

• Διαλέγουμε έναν που θα κυνηγάει. Αυτός που κυνηγάει δεν μπορεί να πατήσει στο καταφύγιο των άλλων παιδιών.

• Όταν τα παιδιά φύγουν από το καταφύγιο τους, θα πρέπει να προσέξουν να μην τους πιάσει  αυτός που κυνηγάει. Γιατί, αν πιάσει ένα παιδί αυτός που κυνηγάει, κυνηγάει αυτό το παιδί.

 Aπό τη μαθήτρια:  Νεφέλη Αδαμοπούλου

 

9ο παιχνίδι - Μάντεψε ποιος
Παιχνίδι

Το αγαπημένο μου παιχνίδι είναι ένα επιτραπέζιο το « Μάντεψε ποιος » το οποίο το παίζω τον ελεύθερο μου χρόνο.

    Είναι ένα θαυμάσιο παιχνίδι που σκοπός του είναι ποιος από τους παίκτες θα βρει πρώτος ποιό πρόσωπο έχει ορίσει ο αντίπαλος. Αυτό το παιχνίδι παίζεται από παιδιά ηλικίας 9 έως 15 ετών και πάνω.  

    Σε αυτό το παιχνίδι υπάρχουν λίγοι κανόνες.

1) Διαλέγετε ποιο ανθρωπάκι  θα έχετε και οι  δυο παίκτες και αρχίζετε να λέτε με τη σειρά  χαρακτηριστικά για τα ανθρωπάκια που έχετε για να καταλάβει ο αντίπαλος.

2) Όταν κάνει ο αντίπαλος μια ερώτηση και είναι σωστή πατάτε το πράσινο κουμπί. Τότε αυτός  κλείνει τα πορτάκια που δεν έχουν  αυτά τα χαρακτηριστικά (για παράδειγμα αν πεις ότι έχεις γαλάζια μάτια και είναι σωστό, τότε κλείνεις τα πορτάκια με τα ανθρωπάκια που δεν έχουν γαλάζια μάτια). Όταν λέει λάθος ερώτηση, κλείνεις τα πορτάκια με τα ανθρωπάκια που έχουν αυτό το λάθος χαρακτηριστικό (για παράδειγμα αν πεις ότι έχει μεγάλα δόντια και δεν έχει, τότε κλείνεις όσα νομίζεις ότι έχουν μεγάλα δόντια.

3) Υπάρχουν και άλλες καρτέλες με άλλα πρόσωπα, πράγματα, ζώα κουζινικά σκεύη και τερατάκια που μπορείς και με αυτά να παίξεις!

4) Νικητής είναι αυτός που θα βρει το ανθρωπάκι του αντίπαλου πρώτος.

 Θα σας μιλήσω για τα κουμπιά που υπάρχουν:

     Το πρώτο είναι κόκκινο που θα το πατάτε όταν η ερώτηση δεν είναι σωστή.

Το δεύτερο είναι πράσινο και το πατάτε όταν η ερώτηση είναι σωστή. Αυτό το παιχνίδι, το παίζω συνέχεια στον ελεύθερο μου χρόνο και το αγαπώ. Ελπίζω να σας άρεσε όπως μου αρέσει  και εμένα!

                                                 Από τη μαθήτρια:  Ιωάννα Αγωγιάτη.

10ο παιχνίδι - Ο Γκρινιάρης
Παιχνίδι

    Όταν έχω ελεύθερο χρόνο προτιμώ να παίζω ομαδικά παιχνίδια. Αν δεν μπορώ να βγω έξω επειδή είναι αργά το βράδυ, προτιμώ να κάθομαι σπίτι και να παίζω το αγαπημένο μου επιτραπέζιο παιχνίδι, που ονομάζεται

«Γκρινιάρης».

   • Ο «Γκρινιάρης» παίζεται από δύο άτομα έως τέσσερα άτομα ηλικίας 8 ετών και άνω. Για να παίξεις αυτό το παιχνίδι χρειάζεσαι δύο ζάρια και ο κάθε παίχτης  να έχει από τέσσερα πιόνια. Τα πιόνια αυτά τα τοποθετούμε σε έναν συγκεκριμένο χώρο. Για να βγει ο κάθε παίχτης από εκεί πρέπει να φέρουν και τα δύο ζάρια έξι. Όταν γίνει αυτό το παιχνίδι αρχίζει.

     •  Μόλις βγει ένας από όλους του παίχτες ανάλογα με το τι θα φέρουν τα ζάρια , προχωράει.

     •  Αν δεν έχει βγει κανείς άλλος, προσπαθεί να κάνει τον κύκλο από το επιτραπέζιο για να φτάσει πάλι εκεί που ήταν στην αρχή και να αρχίσει πάλι από την αρχή με το άλλο πιόνι.

     • Αν είναι έστω και δύο μέσα, τότε προσπαθεί ο ένας να φτάσει εκεί που είναι το πιόνι του άλλου  παίχτη για να τον  φάει και να φτάσει αυτός πάλι πρώτος στην αρχή.

     • Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να κάνεις τον κύκλο του επιτραπέζιου με όλα του τα πιόνια και να τα βάλει πάλι πρώτος σε έναν ιδικό χώρο που έχει ο καθένας για να τα βάλει.

      Αυτό είναι το αγαπημένο μου παιχνίδι και σας προτείνω να το παίξετε.

 Από τη μαθήτρια: Κώστα Ελένη

11ο παιχνίδι - Ρούμπος
Παιχνίδι

     Ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια είναι ο Ρούμπος. Ο Ρούμπος είναι ένα παιχνίδι πολύ διασκεδαστικό. Το παίζω συνήθως όταν είμαι έξω με τους φίλους μου ή σε πλατείες .  Ο Ρούμπος παιζόταν και παλιά  . 

    Οι κανόνες στο παιχνίδι αυτό είναι πολύ απλοί .  Στο Ρούμπο παίζουνε από δύο παιδιά ως δέκα. Επίσης χωριζόμαστε σε δύο ομάδες , αγόρια κορίτσια . Στο Ρούμπο βάζεις επτά μαρμαράκια το ένα πάνω στο άλλο . Πρέπει να πάρεις μια μπάλα και την ρίξεις επάνω στα μαρμαράκια για να τα ρίξεις κάτω . Άμα την ρίξουν την μπάλα τα αγόρια τα κορίτσια παίρνουν την μπάλα και την ρίχνουν στα αγόρια . Αλλά τα αγόρια πρέπει να αποφύγουν την μπάλα που την πετάνε τα κορίτσια . Ένα από τα αγόρια πρέπει να τρέξει και να φτιάξει τα μαρμαράκια όπως ήτανε και μετά να πει αμέσως « Ρούμπος» χωρίς να τον πετύχουν τα κορίτσια με την μπάλα .

    Αυτό είναι ένα από τα παιχνίδια που μου αρέσει να παίζω όταν έχω ελεύθερο χρόνο και σας προτείνω να το παίξετε και εσείς. Και εύχομαι να σας αρέσει .

              Από τον μαθητή: Πέτρο Αθανασόπουλο


12ο παιχνίδι - Το φιδάκι
Παιχνίδι

Όταν  έχω  χρόνο  παίζω  με τα  αγαπημένα  μου  παιχνίδια  ένα  από   αυτό  είναι  το φιδάκι.  Το  επιτραπέζιο  αυτό  παίζεται  με τόσα άτομα όσα είναι τα  πιόνια.  Δηλαδή  άμα  είναι εφτά  τα πιόνια,  εφτά  άτομα  θα παίξουν.  Παίζεται  από  παιδιά  ηλικίας   εφτά  ετών  και   πάνω. Ο  στόχος   του  παιχνιδιού  είναι   ο παίκτης   να φτάσει  το πιόνι  στο τελευταίο  κουτάκι  όμως  για  να φτάσει  μέχρι  εκεί   υπάρχουν  τα φίδια και  οι σκάλες. τα  φίδια είναι αυτά  που  δυσκολεύουν  το  παιχνίδι  και  οι σκάλες  αυτές  που  σε  βοηθούν  να  νικήσεις .

  Οι παίκτες  ρίχνουν το ζάρι   με τη σειρά που έχουν αποφασίσει .

  Άμα τύχει  π.χ. τον αριθμό πέντε ο παίκτης παίρνει το πιόνι του και προχωράει  πέντε κουτάκια.  Άμα στο κουτάκι αυτό υπάρχει σκάλα, ανεβαίνει στην κορυφή της σκάλας.  Άμα πάλι δείχνει το κεφάλι του φιδιού τότε κατεβαίνει στο κουτάκι που είναι η ουρά του φιδιού.

• Nικητής είναι  αυτός που θα φτάσει πρώτος  στο κουτάκι με τον αριθμό 100.

 

Από τη μαθήτρια:  Γεωργία Σιγέρη


13ο παιχνίδι - Το Μαντιλάκι
Παιχνίδι

   ‘Ένα παιχνίδι που παίζω είναι το μαντιλάκι.

Τρόπος παιξίματος παιχνιδιού:

Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες με ίσα παιδιά η κάθε ομάδα και καθόμαστε η μια απέναντι από την άλλη. Παίρνουμε οι παίκτες της κάθε ομάδας τα νούμερα μας.

Στο κέντρο τοποθετούμε κάτω ένα μαντιλάκι ή το δίνουμε σε κάποιο παιδί να το βαστάει. Κατόπιν φωνάζουμε ένα νούμερο που αντιστοιχεί σε δυο αντιπάλους  παίκτες,  που με τη σειρά τους πρέπει να τρέξουν αμέσως να πάρουν το μαντιλάκι και να το φέρουν στην ομάδα τους χωρίς όμως ο αντίπαλος παίκτης να καταφέρει να τους πιάσει. Αν  τα καταφέρει, τότε παίρνει πόντο η ομάδα του. Διαφορετικά παίρνει πόντο η αντίπαλη ομάδα. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους.

 Από τη μαθήτρια:     Έλλη Γκράμμη

14ο παιχνίδι - Το UNO
Παιχνίδι

 

  Αυτό  το  παιχνίδι  είναι  για παιδιά  άνω  των  7 χρονών  για  να  μπορούν  να το  καταλάβουν. Εδώ  παίζουν  από  2 έως 6  παίκτες. Ο  στόχος  του  παιχνιδιού  είναι  να  ρίξει  ένας  παίκτης  όλες  του  τις  κάρτες  κάτω. Ο  τρόπος  παιξίματος  είναι:

1. Ένας  από  τους  παίκτες  μοιράζει  από  7 κάρτες  σε  κάθε  παίκτη  και  ρίχνει  και  μια  κάρτα  κάτω.

 2. Ο  παίκτης  που  είναι  δεξιά  από  αυτόν  που  μοίρασε  παίζει  πρώτος  και  το  παιχνίδι  συνεχίζεται  με  τη  φορά  του  ρολογιού.

3. Οι  κάρτες  έχουν  4 χρώματα  και  κάθε  κάρτα  έχει  έναν  αριθμό  από  το 0-9.

4. Κάθε  παίκτης  προσπαθεί  να  ρίξει  μια  κάρτα  που  έχει  ή  το  ίδιο  χρώμα  ή  το  ίδιο  νούμερο  με  την  κάρτα  που  είναι  κάτω. Εκτός  αν  δεν  έχει  κάρτα  για  να  πετάξει  κάτω,      τότε   τραβάει  μια  κάρτα  από  τη  στοίβα  με  τις  υπόλοιπες  κάρτες.

5. Υπάρχουν  κι  άλλες  κάρτες  χωρίς  νούμερα,  αλλά  με  κάποια  σημάδια  και  αυτές  υπάρχουν  σε  4 χρώματα. Έτσι  έχουμε :

o   το <<χάνεις  την  σειρά  σου >>: όποιος  ρίξει  το  φύλλο  αυτό  κάτω,  ο  επόμενος  παίκτης  χάνει  την  σειρά  του.

o   το <<αλλάζει  η  φορά  >>: όποιος  ρίξει  το  φύλλο  αυτό  κάτω , αλλάζει  η  φορά  του  παιχνιδιού  και  παίζει  ο  προηγούμενος   παίκτης.

o   το<<+2>>: όποιος  ρίξει  το  φύλλο  αυτό  κάτω  ,ο  επόμενος  παίκτης  παίρνει  2 κάρτες  και  χάνει  τη  σειρά  του.

o   το <<μπαλαντέρ>>: όποιος  ρίξει  το  φύλλο  αυτό  κάτω  ,διαλέγει  το  χρώμα  που  θέλει  να γίνει  το  παιχνίδι  και  ο  επόμενος  παίκτης  συνεχίζει  με  αυτό  το  χρώμα.

o   το <<+4>>: αυτή  είναι  η  πιο  δυνατή  κάρτα. Όταν  κάποιος  παίκτης  ρίξει  αυτήν  την  κάρτα  κάτω , ο  επόμενος  παίκτης  παίρνει  4 κάρτες,  χάνει  την  σειρά  του  και  ο  παίκτης  που  την  έριξε  διαλέγει  το  χρώμα  που  θέλει  να  γίνει  το  παιχνίδι.  

           

Από τον μαθητή   :  Νικόλα Ζωγράφο

   

Εργασία -  2012-13

 

Επιστροφή στην αρχική σελίδα