4ο Δημοτικό Σχολείο ΙΛΙΟΥ Εργασίες

4ο Δημοτικό Σχολείο ΙΛΙΟΥ

 

Διεύθυνση: Πολυτέκνων 20  Ίλιον

 Τηλέφωνο: 210-2612083 -  Fax: 210-2691536

 email: 4dimiliou@sch.gr

 

Εργασίες

"ΕΞΕΛΙΞΗ ΨΥΓΕΙΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ"


ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2006-2007
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤ’ 2 ΤΑΞΗΣ

 


   
  1.  Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΨΥΓΕΙΟΥ 

 


Από τους : Γιαννίκο Χρηστο, Μιχαλάρη Λάμπρο, Δέδε Νικόλαο , Σοκολάκη Βασιλική , Κελαιδή Βιολέτα κ΄ Νικολοπούλου Δέσποινα
 
Το ψυγείο είναι μια από τις συσκευές που συνέβαλαν στην ανάπτυξη του πολιτισμού.Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 1000πΧ οι Κινέζοι έκοβαν και αποθήκευαν πάγο. Τον 5αι.πΧ οι Αιγύπτιοι έφτιαχναν πάγο τις κρύες νύχτες σε πήλινα σκεύη γεμάτα νερό.Το 18 αι.μΧ στην Αγγλία οι υπηρέτες τύλιγαν πάγο μέσα σε πανιά με αλάτι και έθαβαν τα κομμάτια πάγου για ναδιατηρηθούν μέχρι το καλοκαίρι. Αλλά ήδη από τις αρχές του 17αι. είχαν ξεκινήσει έρευνες για την τεχνητή ψύξη.


 Ο Σκοτσέζος William Cullen πειραματιζόταν τότε με την εξάτμιση υγρών σε κενό.Τεκμηριωμένες έρευνες έχουμε και στις αρχές του 18αι. , όταν ο Michael Faraday πειραματιζόταν με την εξάτμιση αμμωνίας για την παραγωγή ψύξης ενώ το πρώτο ψυκτικό μηχάνημα κατασκευάστηκε το 1834 στη Florida των ΗΠΑ από τον  Δρ.John Goorie για την ανακούφιση των ασθενών από τον κίτρινο πυρετό.Λίγο πριν έχουμε  τα πρώτα πειραματικά μηχανήματα που λειτουργούσαν με συμπιεση αιθέρα 1805.Το πρώτο λειτουργικό ψυγείο κατασκευάστηκε στο Μόναχο το 1873 από τον ΚΑRL LIND. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε μεθυλικός αιθέρας και κατόπιν αμμωνία 1876.Μέχρι τότε τα σπίτια και τα μηχανήματα χρησιμοποιούσαν ice boxes .

 

Τα σημερινά ψυγεία λειτουργούν με την αρχή του faraday .Η αρχή στην οποία στην οποία στηρίζονται είναι η συμπίεση  του αέρα σε υγρό κάτι το οποίο προκαλεί  απορρόφηση θερμότητας . Λόγω αυτής της απορρόφησης  μετατρέπεται  και πάλι σε  αέριο . Η πρώτη περίοδος μεγάλης ανάγκης για τη χρήση ψυγείων εμφανίστηκε τους θερμούς χειμώνες του 1889 και 1890 στις ΗΠΑ  λόγω της έλλειψης πάγου που παρουσιάστηκε τότε στην  αγορά.
 
 
 2.        Η  ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ
 
Από τους:    Πάντζαλη Μαργαρίτα, Μποζάς Νικόλαος, Στρουμπής  Κωνσταντίνος και                            Ειρηλένα.
 
      Το τηλέφωνο είναι μια συσκευή που επιτρέπει τη συνομιλία μεταξύ ατόμων που βρίσκονται σε απόσταση.
 
      Το 1876 , ο Γκράχαμ Μπελ πέτυχε για πρώτη φορά τη μετάδοση της φωνής με ραδιοκύματα. Το πρώτο αυτό τηλέφωνο , αποτελούσαν 2 ακουστικά και μια γραμμή από 2 καλώδια , που ένωνε τα ακουστικά. Τα 2 ακουστικά χρησιμοποιούνταν συγχρόνως ως δέκτες και πομποί.
 
       Αργότερα το τηλέφωνο βελτιώθηκε κατασκευάζοντας το μικρόφωνο. Το μικρόφωνο βελτιώθηκε και χρησιμοποιήθηκε με τη νέα του μορφή για πολλά χρόνια. Στη συνέχεια και μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται το μικρόφωνο με σκόνη άνθρακα.
 
        Με αυτό το σύστημα εξυπηρετήθηκε ο κόσμος αρκετά χρόνια. Μπορεί να μην ήταν τέλειο , αλλά είχε γίνει το πρώτο σοβαρό βήμα και είχε καλυφθεί μια βασική ανάγκη του ανθρώπου , να συντομεύσει το χρόνο και την απόσταση στην επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Με το τηλέφωνο η ζωή του  ανθρώπου άλλαξε.
 
       Για να κάνεις ένα τηλεφώνημα τότε έπρεπε να σηκώσεις το ακουστικό και να γυρίσεις τη μανιβέλα. Στις αρχές του 20ου αιώνα τα πρώτα αστικά κέντρα ήταν μικρής χωρητικότητας. Αργότερα για να τηλεφωνήσεις γύρναγες το καντράν. Σήμερα το 2007 για να κάνεις ένα τηλεφώνημα ,σηκώνεις το ακουστικό και πληκτρολογείς τον αριθμό που θέλεις.
 
 
ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
 
       Η κινητή τηλεφωνία αποτελεί μια από τις εφαρμογές του τομέα των σύγχρονων τηλεπικοινωνιών. Ένα απλό σύστημα κινητής επικοινωνίας αποτελείται από έναν αριθμό πομποδεκτών , είτε αυτοί είναι χειρός , είτε ενσωματωμένοι σε κάποιο όχημα , οι οποίοι επικοινωνούν ή και ελέγχονται από ένα σταθμό βάσης. Άλλες μορφές κινητών επικοινωνιών που αναπτύσσονται είναι η τηλεειδοποίηση , οι διάφορες τηλεπικοινωνίες θαλάσσης , δορυφορικές και μη , τα συστήματα κοινών διαύλων για επικοινωνία μεταξύ στόλων ,φορτηγών , ταξί και άλλων.
 
       Πράγματι τα κινητά τηλέφωνα έχουν αλλάξει τη ζωή μας. Το έχουμε πάντα μαζί μας οπουδήποτε και να είμαστε και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε όποια στιγμή θελήσουμε. Είναι πολύ χρήσιμο και χρόνο με το χρόνο καλυτερεύει. Τώρα περιμένουμε να δούμε νέα κινητά , τα κινητά του μέλλοντος…
 
  
3.        Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
 
Από τους : Παπαδημητράκη Νικόλαο , Κώτσο Κασσιανή , Πετρακάκο Κυριάκο , Τσαντήλα Ειρήνη και Κελαϊδή Βιολέτα.
 
Τηλεοπτική  συσκευή
 
        Τρία είναι τα κύρια μέρη μιας συσκευής τηλεόρασης. Η φωτογραφική μηχανή λήψης , η συσκευή μεταβίβασης και ο δέκτης. Η συσκευή τηλεόρασης συλλαμβάνει τα σήματα που φτάνουν από τους σταθμούς αναμετάδοσης , τα ενισχύει και τα αναλύει για να τα μεταφράσει σε ήχους και εικόνες.
 
Σκοποί της τηλεόρασης
 
      Τρεις είναι οι κύριοι σκοποί  της τηλεόρασης: να πληροφορήσει , να διδάξει και  να ψυχαγωγήσει.
 
Ιστορία της τηλεόρασης
 
       Οι πρώτες προσπάθειες για την ανάπτυξη του συστήματος ανάγονται στη δεκαετία του 1880. Τα πειράματα του Σκότου Τζον Λότζι Μπερντ σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της τηλεόρασης βασίστηκαν στις έρευνες πολλών επιστημόνων από όλον τον κόσμο. Ο Μπερντ παρουσίασε τη συσκευή του το 1926. Μια λάμπα φώτιζε το κεφάλι της κούκλας. Το φως περνούσε μέσα από τις οπές ενός περιστρεφόμενου δίσκου. Μετασχηματιζόταν σε ηλεκτρικά σχήματα και στη συνέχεια πάλι σε φωτεινά που προβάλλονταν σε μια οθόνη.  Ο Τζον Λότζι Μπερντ είχε κατασκευάσει την πρώτη τηλεοπτική συσκευή του από παλιά μεταλλικά κουτιά , εξαρτήματα ποδηλάτου , φακουύς , κερί και σπάγκο. Η πρώτη τηλεοπτική υπηρεσία λειτούργησε το 1936 στη Βρετανία. Οι πρώτες τηλεοράσεις ήταν ασπρόμαυρες. Οι έγχρωμες τηλεοράσεις εμφανιστηκαν  σε όλα τα σπίτια.
 
 
Λειτουργία της τηλεόρασης
 
       Η τηλεόραση  είναι η ηλεκτρική συσκευή  που  επιτυγχάνει με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων τη μεταβίβαση  διάφορων εικόνων κινητών ή ακίνητων. Με τη γρήγορη διαδοχή πολλών εικόνων που απέχουν η μια από την άλλη πολύ μικρό χρονικό διάστημα επιτυγχάνεται όπως στον κινηματογράφο η αντίληψη των κινο΄θμενων αντικειμένων.Επειδή ο πομπός δεν μπορεί να μεταδώσει ολόκληρη την εικόνα ταυτόχρονα με ειδικό σύστημα αναλύει σε τμήματα τα οποία μεταδίνει το ένα μετά το άλλο. Επειδή όμως τα μικρά τμήματα  της εικόνας φτάνουν πολύ γρήγορα το ένα μετά το άλλο το μάτι δεν μπορεί να αντιληφτεί ότι φτάνουν τμήματα μιας εικόνας και έτσι ‘εχει την εντύπωση  ότι βλέπει  μια συνεχή εικόνα. Αφού μετατρέψουμε την εικόνα σε ηλεκτρικό  ρεύμα μπορο΄θμε να τη διαβιβάσουμε  μέσω του αέρα  από ένα μέρος της γης στο άλλο. Η εικόνα που μεταβιβαζεται από τον πομπό , αναλύεται σε 625 γραμμές , κάθε μια από τις οποίες  αποτελείται από πολλές ψηφίδες. Η διαδικασία της εκπομπής κάθε εικόνας λέγεται σάρωση .  Ο δέκτης της τηλεόρασης  δέχεται ηλεκτρομαγνητικά κύματα που εκπέμπει ο πομπός με τη βοήθεια μιας κεραίας. Αυτά αφού ενισχυθούν με κατάλληλες διάτάξεις , καταλήγουν στο σωλήνα Μπράουν, με τον οποίο είναι εφοδιασμένος ο δέκτης. Ετσι επιτυγχάνεται η εκπομπή ηλεκτρονίων κατά μήκος όλης της  εικόνας, για την ακριβή μεταβίβαση της.  Ο δέκτης της τηλεόρασης διαθέτει και ραδιοφωνικό                  δέκτη ώστε να επιτυγχάνεται και η  λήψη  της ομιλίας σε κάθε εικόνα. Δηλαδή στην τηλεόραση  μεταβιβάζεται ταυτόχρονα εικόνα και ήχος. Στην έγχρωμη τηλεόραση ο πομπός αναλύει  την εικόνα που  μεταδίδει σε τρεις εικόνες με τα τρία βασικά χρώματα΄’ ΚΌΚΚΙΝΟ,ΠΡΑΣΙΝΟ και ΜΠΛΕ. Έτσι εκπέμπει διαδοχικά  τρία σήματα που λαμβάνει ο δέκτης ,λυχνία του οποίου διαθέτει τρεις  καθόδους, που εκπέμπουν τρεις δέσμες ηλεκτρονίων. Με αυτό τον τρόπο στο φθορίζον διάφραγμα
 
 του σωλήνα Μπράουν  εμφανίζονται κόκκοι  τριών τύπων καθένας από τους οποίους αντιστοιχεί σε ένα από τα βασικά χρώματα. Σήμερα η τηλεόραση αποτελεί το πιο διαδεδομένο μέσο πληροφόρησης και ψυχαγωγίας  για αυτό και βρίσκεται σχεδόν σε κάθε σπίτι.
 
4.  Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
 
 Το ραδιόφωνο είναι η συσκευή που λαμβάνει τις εκπομπές ραδιοφωνικών σταθμών. Υπάρχουν πολλά είδη ραδιοφώνων.Τα ραδιοφωνικά κύματα εκπέπονται  από τον πομπό  και φτάνουν στο ραδιόφωνο.Τα κύματα αυτά παράγουν ήχο .


Ένα ραδιόφωνο αποτελείται βασικά από τα εξής μέρη:


1.Από το τμήμα της υψηλής συχνότητας ,αμέσως μετά
Την κεραία  η οποία συλλαμβάνει τα ραδιοκύματα. Στο τμήμα αυτό  γίνεται η επεξεργασία  του  διαμορφωμένου  κύματος.
2. Από το τμήμα της φωράσεως. Στο τμήμα αυτό  ξεχωρίζεται και κρατείται το σήμα  της διαμορφώσεως.
3. Από το τμήμα της ενισχύσεως της χαμηλής συχνότητας . Το ενισχυμένο σήμα  οδηγείται τελικά στο μεγάφωνο και έτσι ακούμε τους ήχους.
 
 
Στις 20 Νοεμβρίου του 1920 λειτούργησε ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός ο ΚDKA που λειτουργεί  μέχρι και σήμερα. Ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός εξέπεμψε στη Θεσσαλονίκη από το Χρήστο Τσαγγιρίδη. Παρόλα αυτά όμως ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός  ιδρύθηκε στην Αθήνα.


ΤΟ  ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Ο Χρήστος Τσαγγίρίδης  γεννήθηκε το 1877. Σπούδασε μηχανολόγος ηλεκτρολόγος στο πανεπιστήμιο της Στουγγάρδης. Το 1925 ήρθε στη Θεσσαλονίκη  με δύο στόχους  α. την ίδρυση εργοστασίου  κατασκευής  ραδιοφώνων και β. τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού.
Οι ελάχιστοι Θεσσαλονικείς που είχαν ραδιόφωνο  άκουσαν έκπληκτοι τον εκφωνητή να λέει ΄’Εδώ ράδιο Τσαγγιρίδης ‘’ και αμέσως μετά ένα πρόγραμμα με τραγούδια . Η ύπαρξη  του ραδιοφωνικού σταθμού αύξησε τις πωλήσεις των ραδιοφώνων οι οποίες έφτασαν στις 5000 στη Μακεδονία μόνο. Ο Χρήστος Τσαγγιρίδηςήταν ο άνθρωπος που έφερε πρώτος το ραδιόφωνο  στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
 
ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
 
Το τραντζίστορ εφευρέθηκε το 1984 στα εργαστήρια  BELL στο NEW JERSEY. Οι τρεις εφευρέτες του πήραν το βραβείο Νόμπελ φυσικής το 1956.
Η SONY ιδρύθηκε στον Β.Παγκόσμιο πόλεμο.
Κατασκεύασε το πρώτο ραδιόφωνο με μπαταρίες  με βάση το τραντζίστορ.
 
 Στη δεκαετία του 1930 διαπίστωσαν πως οι ηλεκτρονικές λυχνίες δεν μπορούσαν να λαμβάνουν  ραδιοκύματα με μικρό μήκος στα βραχέα και υπερβραχέα κύματα . Για τέτοια κύματα χρειάζονταν συγκεκριμένες  ηλεκτρονικές λυχνίες.
Η διάδοση της ραδιοφωνίας έκανε δυνατή την κατασκευή εξελιγμένων κυκλωμάτων. Η πρόοδος της ενίσχυσης  και μετάδοσης  του ήχου έφτασε στο ζενιθ της επιτυχίας.      

Οι μαθητές και η δασκάλα της ΣΤ2 τάξης

 

 

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...

 

Φιλοξενία ιστοσελίδας από το sch.gr

 

Πνευματικά Δικαιώματα ® - 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου - 2003-2010